pondelok 20. januára 2014

Bola som hŕŕŕŕ- bŕŕŕŕ

Ahojte!
Len včera som pridala nový článok o drepoch  a hneď sa vám hlásim, aby som sa opäť mohla vykecať. :D Myslím si, že by nebolo odveci (dať si jedno poldééécíí  :D ), povedať vám, čo sa zmenilo od môjho prvého, najstaršieho tu príspevku :). Bola som nadšená z myšlienky palea životného štýlu, avšak urobila som jednu zásadnú chybu. Všetko som zmenila zo dňa na deň. Viete si predstaviť tie chute po pár dňoch.

Samozrejme som bojovala a radšej som pridala tuky. Potom som prišla na ketogénnu cyklickú diétu. Chcela čo to porysovať, bohužiaľ bol to skôr opačný efekt. Povolený sacharidový víkend sa skôr podobal na obžerské orgie než na racionálne dopĺňanie svalového glykogénu. Poznáte to, jednou kockou čokolády sa to neskončí. :D Myslím si však, že paleo alebo akákoľvek iná diéta nie je vhodná pre všetkých. Niekto dokáže fungovať bez sacharidov, iní  potrebuje aspoň jednu prílohu za deň; niekto zas ak navýši tuky na úkor cukrov chudne, iný môže pribrať. Možno aj preto rada skúšam, a k paleu sa chcem vrátiť čo najskôr.

Súhlasím s celou filozofiou tohto životného štýlu. Nikto ma nepresvedčí o opaku tvrdenia, že najväčším jedom ľudstva sú sacharidy. Možno sa teraz zľaknete a poviete, " a čo máme akože jesť ty múdra?" ...  Odpoviem možno ako starenka- matička zem nám dáva toľko darov, miláčik. Presne, je podľa vás správne ládovať sa len múkou, sladkosťami, napodobeninami tukov a priemyselne vyrobenými potravinami? Je to naozaj to jediné, čo môžeme dnes jesť? Alebo je to jediné rýchlo dostupné a pohodlné jedlo? Podľa mňa to vystihuje tá druhá možnosť. Ak neviete o čom je paleo, odporúčam hneď tento článok  Autor článku vám vysvetlí, že ľudské telo je stavané a prispôsobené na iné životné podmienky, aké sú mu ponúkané v dnešných časoch.

V tom článku som našla aj odpoveď, prečo to na mne nefungovalo tak, ako to malo.
Po prvé, zmena bola príliš náhla, sacharidy treba znižovať postupne a zisťovať, kedy som v pohode a chudnem, a kedy nie som v pohode a chudnem alebo kedy som v pohode a priberám :D Cieľom je nájsť tú prvú verziu. Po druhé, dopĺňanie nesprávnych sacharidov počas nasycovacej fázy. Pod touto chybou si predstavte presladené ovsené vločky, sladká ryža, banány, proteínové tyčinky, ... jednoducho samé rýchle cukry, ktoré mali prevahu voči tým pomalým.  Ako tretiu chybu by som uviedla samotné prerušovanie paleo diéty resp, ketózy tými sacharidovými dňami. Osobne som toho názoru, že je lepšie postupné znižovanie sacharidov a udržanie si  hladiny, pri ktorej dosahujete svoje ciele (chudnutie, či naberanie čistej svalovej hmoty typu IIA)  Keď sa telo začalo adaptovať na nové podmienky a celý metabolizmus sa menil tak, že začal využívať ako palivo aj tuky,tak v tom som prišla ja s vysoko sacharidovou vlnovou a opäť sa metabolizmus vrátil do starých koľají a spaľoval výlučne glukózu.
A na čom fičím teraz? Aktuálne mám pred sebou posledný týždeň korte objemového tréningu. Veľmi sa teším na zmenu cvikov a aj celého tréningového splitu. Už teraz si predstavujem ako dávam poriadne zhadzovacie série na drepoch, ako HIIT-ujem v nových bežeckých botaskách, a ako v máji zhodím chlapské tepláky a XXL mikinu a ukážem vykysnutú vianočnu na brušku :D :D
Moja prehnaná predstava ako budem vyzerať po rysovaní :D

Takže od 21.1. do 26.1. mám ešte korte tréning, Cvičím 3x týždenne  korte, v mojom prevedení s menšími úpravami, a 2x týždenne mám taký klasickejší fitness tréning aj so super sériami. V tom "fitnessáckom" tréningu precvičím najmä brucho, keďže po korte som vycucaná ako po návšteva Edwarda z Twillightu :D K bruchu pridám v jeden deň ešte biceps a horný chrbát, druhý deň lýtka, jeden cvik na zadok (drepy mi 3x týždenne evidentne nestačia :D ) precvičím vnútorné stehná na stroji a dám si 15- 20 min. kardio. Je to už posledný deň v tréningovom splite, v ktorom som precvičila 2x všetky svalové partie, preto to kardio- aby som nejak zabila čas :D na druhej strane je to fajn zmena a skôr taká odmena po celom týždni :D len tak si sadnúť a len krútiť a krútiť. Ak si myslíte, že robím najväčšiu chybu v živote, že som zapojila aj kardio, tak si to myslite ďalej :D Môj názor je, že ak vám "to" ide aj do tuku,  miernym kardiom, nie moc dlhým , nič nepokazíte, len zvýšite som denný výdaj energie a zamedzíte ukladaniu tukov.

Cvik na hamstringy a zadok počas 2. "fitness" tréningu 

Toľko stručne k môjmu tréningu. :) Samozrejme Vám predstavím aj môj jedálníček a spolu sa pozrieme na zúbok tomu magickému slovu korte. Na spomínaný jedálníček sa môžete tešiť v blízskej budúcnosti.

A čo vy a vaše pokusy radikálnej zmeny?  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Motív Úžas, a. s.. Autor obrázkov motívu: lobaaaato. Používa službu Blogger.