sobota 1. februára 2014

Zasnežený RiverPark a voľný čas

Aojte!

Hlásim sa naživo z idúceho rýchliku Považan. Vraciam sa domov! Tento týždeň bol dlhší ako prednáška Úvodu do politológie. Keďže som si "užívala" dni bez tréningu v posilke a bez školy za pokladňou Carrefouru, mohol by niekto namietať, že toto predca nie je voľno po zvládnutých skúškach. Avšak, u mňa toto slovo nadobúda úplne iné rozmery ako u bežnej populácie. V skutočnosti ho moc rada nemám. Vtedy sa len fľákam, nerobím nič zmysluplného a práve v takýchto okamihoch som sa najčastejšie prejédala. A to boli hrozné dni, ktoré nechcem už nikdy zažiť. To si spomínam na tie hrozné dva mesiace, kedy som mala oddychovať a necvičiť. Viac sa tomu venujem tu . Uvedomila som si, že svoj voľný čas musím vždy niečím vyplniť. Tak, aby moje myšlienky neubiehali k jedlu a vytváraniu chutí na neho. Poznáte to nie. Nič nerobíte, len tak ležíte na posteli a zrazu: "Dala by som si čokoládu."  a je to tu.  A zrazu ste tak hladný,  že by ste zjedli aj celú Milku 300g karamel oriešok :D.




Po pravde, nechápem ľudí, najmä tých mladých, prečo tak strácajú vzácne okamihy života. Ak ste niekedy žili, alebo žijete na internáte, tak možno viete o čom hovorím (ak ste samozrejme moja krvná skupina a nepatríte k tým, ktorých idem práve ohovárať :D ) Úprimne, ostala som v šoku,,. Keď som prišla po prvých týždňoch domov, veru nedávala som si servítku pred ústa: "Mami, tí mladí ľudia sú hnusné, tučné, lenivé, neschopné prasatá!"  Možno to znie hnusne, ale je to tak. A to, že som názoru, že sú aj tuční, za tým si stojím. Poznáte výraz skinnyfat? Označuje sa ním chudá postava bez svalovej hmoty. Drvivá väčšina je stále zvyknutá na mamahotel, do ruky chytia metlu až dokým sa nevytvorili chumáče vlasov a prachu na zemi a  ich každodenná aktivita predstavuje cesta na zástavku, státie v autobuse, kráčanie do školy, a potom cesta na obed alebo do fastfoodu. Och, aby som nezabudla. Po niektorí, sa každý utorok či stredu oddávajú skupinovému kardio cvičeniu v klube na parkete. Lepšiemu spaľovaniu kalórií najčastejšie slúži predtréningová vodka.



Nie je ťažké si predstaviť ako to potom vyzerá počas skúškového obdobia. Samé fofry, všetci profesori sú hrozní, nechápu odkiaľ sa nabralo toľko učiva, robia zo seba najväčšíe úbožiatka a zároveň pilných študentov, ktorí sa musia učiť do noci, aby absolvovali daný predmet. Najlepšie na tom je, že predchádzali tomu veľké reči: "Ja sa to učiť aj tak nebudem. Na čo mi to bude. a pod." Ako náhle však prihára, skrotí sa každý. A z bojovníka a revolucionára je mnich, ba až mučeník.


Po skončení skúškového. Sa patrí ako inak oddýchnuť. Však som tak makal/ a! A tak zvyšné dni možno týždne do začatia ďalšieho semestra, vyzerajú vlastne rovnako ako počas neho, možno sa len pretiahne víkendová doba spania aj na pracovné dni a počet párty cez týždeň sa znásobí. Tí menej spoločenskí sa opäť oddajú bezcielnemu blúdeniu po internete či sledovaniu od mrku do mrku CMX.  sérii nejakého seriálu.
Mno aspoň troška gymnastiky pri tom pozeraní. :D 


A práve takýto typ ľudí sa mi protiví. Možno sú to milí ľudia, no myslím si, že pri našom rozhovore by došlo k vzájomnému nepochopeniu. Keď máte voľno. Skúste ho využiť. Predstavte si, čo môžete vytvoriť, kam ísť, niečo pre seba spraviť ...  kým nemáte školu. Ja som sa už na začiatku zimného semestra rozhodla, že ako náhle budem mať voľno budem robiť. Zarobím korunky, aby to mali rodičia jednoduchšie. A to plním. Pracovala som celý september a časť októbra, dokým sa dalo a v škole nás neobsypávali povinnosťami. A teraz opäť. Mám po skúškach, tak čo mi bráni ísť odpracovať nejaké hodiny?

Nedokonalosť je krásna, bláznovstvo je geniálne a je lepšie byť absolútne smiešny ako absolútne nudný. (Marilyn Monroe)

Okrem ziskuchtivého pôsobenia môžete tiež povyhadzovať oblečenie, staré hračky, kopec papierov či zošitov, ktoré už nepotrebujete. Na základných  a stredných školách skončil polrok. Čo tak uvoľniť miesto pre ďalšie materiály do školy? Ak máte tréning rozdelený ako ja. A máte v ňom tiež aj týždeň- dva voľna, nevzdajte sa pohybu úplne. Vyskúšajte nové formy cvičenia. Ja som sa napríklad opäť oddala Zuzka Light a jej work outom, bola som si zabehať, skúsila som kruhový tréning pre ženy a každý utorok a štvrtok som si zacvičila cross fit u nás v telocvični ( je to pravidelné skupinové cvičenie, nemôžem však povedať, že to bol nejaký hard core cross fit tréning, tréner musel brať ohľad, na tie lenivé "prasiatka" :D, no ja som si odcvičila aspoň o sériu viac :D ) Blogeri si môžu napísať články vopred, venovať sa v nich témam, ktoré vždy chceli, ale sú časovo náročnejšie. Ak plánujete aj zmenu jedálničku, môžete aj takto využiť voľné chvíle. Pomôže vám stránka www.kaloricketabulky.cz. Zistíte tak svoj príjem kcal a možno nájdete dôvod, prečo sa vám nedarí pribrať či schudnúť. Alebo si vyrátajte koľko bielkovín, cukrov a tukov potrebujete. Aj tieto informácie vám poslúžia na váš ďalší progres.

 Dočítajte knihu, ktorú ste dostali na Vianoce, skúste si kresliť, alebo spravte to ako ja. Zoberte foťák a urobte pár snímkov, len tak pre radosť sa zahrajte na fotografa. Vyberte sa do ulíc vášho mesta a objavte jeho krásu skrytú v detailoch. Moje fotografie nájdete pod článkom. Kedysi to bolo lepšie. Viac som sa tomu venovala. Dokonca počas mojej novinárskej kariéry moje fotky boli uverejňované v miestnych novinách spolu s mojimi článkami. :) Ale človek je predsa už "dospelý" a nemôže strácať čas činnosťami, ktoré mu neprinesú nejaký zisk. Zmeňte tento postoj, rovnako ako ja, lebo život vám pretečie pomedzi prsty. Uvedomte si, čo je pre vás dôležité.
A to je moje vysvetlenie slova "voľno". V úvode som povedala, že má iné rozmery ako u väčšiny ľudí. Žiadne vylihovanie v posteli, prepínanie kanálov na telke, proste vstať a žiť! Žiť vo väčšom pokoji, ako keď vám dýcha na krk termín odovzdania práce či napísanie testu.

 Pozornosť je to najcennejšie, čo máš
dávaj pozor, komu ju odovzdáš

A ďalej moje "umelecké diela" .Fotky nie sú prerábané vo fotoshope. Robila som ich len tak pre potešenie duše, nie pre ohúrenie iných. :) Možno pravý fotograf by sa hanbil mať to čo i len na pamäťovej karte, ja to mám u ri** , teda nezáleží mi na tom :D . Hlavná vec, že som stihla odfotiť aj to málo snehu, čo tento rok napadalo.



Toto sú už uličky Starého Mesta



PS.: Tento článok nemal za cieľ niekoho uraziť. Pokiaľ so mnou v dačom nesúhlasíte, rada si prečítam vaše komentáre. :) 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Motív Úžas, a. s.. Autor obrázkov motívu: lobaaaato. Používa službu Blogger.