sobota 15. marca 2014

OVCE?

Ahojte!

Už dlhšiu dobu som rozmýšľala, že napíšem nejaký článok v štýle "KUA BABY NESERTE MA!" Prečo by mal mať takýto titulok? V prvom rade, v momente, keď ma to napadlo, som bola fakt nahnevaná ako, keď Homer škrtí Bárta. Už nejaký ten piatok sledujem život iných blogeriek, pridávala som komentáre a snažila sa ich buď povzbudiť alebo ich pred niečím varovať a nasmerovať ich na inú cestu, podľa mňa vhodnejšiu. Nevravím, že som požrala všetku múdrosť sveta, no v niektorých prípadoch mi stávajú vlasy dupkom. No po pár dňoch vychladzovania mojej hlavy, som dostatočne kľudná niečo napísať bez toho, aby to niekoho urazilo. (aspoň dúfam :D ) Moje poznatky som zrhnula do niekoľkých bodov:

1. PANDÉMIA "CHEAT DAY"

Podobne ako pandémia, aj téma cheat day sa šírila medzi blogmi a udržala si prvú priečku na rebríčku top témy mesiaca. Nemusel to byť konkrétne nadpis článku ale autorky toto pomenovanie spomenuli niekoľko krát vo svojích príspevkoch. Mňa osobne to rozosmialo. V jeden deň slečna predstaví svoj jedálniček a na druhý deň už vidím fotky ďalšieho jedla- "cheatu". Pousmiala som sa najmä nad skutočnosťou, že ten jedálníček nebol zložený z takých jedál, aby si daná osôbka dovolila "hrešiť".  Cheat day, sa používa v dietách, ale nie len tak hocijakých. Sú to diéty založené na dlhodobe nízkom alebo striedavom prijíme sacharidov, alebo celkovo na nízko energetickej strave. Sacharidové vlny, ketogénna diéta, a mnoho iných stravovacích režimov, sacharidovú superkompenzáciu využívajú profesionálny bodybuilderi  na doplnenie glykogénnu do svalov a tiež na zabránenie spomalenia metabolizmu. Ale prečo to robia aj bežné smrtelníčky, ktorých príjem sa nedostal ani na úroveň bazálneho metabolizmu a to dlhodobo aspoň na týždeň, to mi je záhadou. 

Bodka! Punt tunk! Baby, cheat day is nice day, ale! Pokiaľ, doslova nejete každý deň prsia na vode s ľadovým šalátom a 2 kúskami ryžového chlebíka, stráca efektivitu a celkový význam. Ten deň si musíte proste vydrieť, vypotiť, vytrápiť! Nie, že každodenne raňajkujete ovsené vločky s arašidovým maslom, na obed cestoviny a na večer tvaroh s kopou orechov a semiačok. 


2. Explózia exotiky

Nie nemám na mysli fenomén v podobe exotického ovocia. Pojem "exotika" odráža nové trendy chudnutia, ktoré zavrhujú všetky doterajšie rady a odporúčania. Blogerky akoby zabudli na staré porekadlo" zlatá stredná cesta" a bezhlavo sa púšťajú do diét, ktoré prišli z druhého konca planéty. A opäť, tieto diéty skôr patria do repertoáru profesionálnych fitnesákov, ktorý sa chcú zbaviť posledného percenta tuku v tele. Vedia, že im daný stravovací režim pomôže vysekať najlepšiu formu, ale nie je možné to dodržiavať dlhodobo. A ich javisková podoba nevdrží príliš dlho. Po prechode na bežnú stravu ( teda stále zdravú ) priberú nejaké kilá naspäť, a v danej forme sa už len udržujú, alebo idú na objem. 
Do takýchto diét patria už spomínané sacharidové vlny. Súťažiaci si ich nechávajú ako "tajnú zbraň" asi mesiac pred súťažou, aby "neprepískli" najlepšiu figúru. A opäť sa pýtam, prečo to robia bežné smrtelníčky, keď im stačí cesta prirodzeného, zdravého chudnutia, vďaka ktorému dosiahnu dlhodobé výsledky? Blogerský svet momentálne zažíva boom všelijakých diét, ktoré síce dávajú aj mne zmysel, no prečo meniť zo základov môj režim? Len preto, že to je IN a robí to Anička z Hornej Dolnej? Prečo by som mala niečo meniť na 1 mesiac stravovanie, rozhádzať si môj rozvrh aktivít a riskovať návaly hladu, stres, bolesti hlavy. 

Milé slečny, prečo sa púšťate do drastických diét, ktoré vám nezaručie dlhodobé výsledky? Nechcete radšej siahnuť po umiernenejšej forme chudnutia, ktorá síce trvá dlhšie ale vaše telo nezažíva každý mesiac šoky zo zmeny stravovania? 
Toto som ja asi 2 týždne pred ukončením objemovej fázy. Konečná váha bola 58 kg pri 164 cm. 
Fotečka s tortičkou, ktorá ma čakala po príchode domov na Vianoce. Keďže 20. narodeniny som prežila sama na internátnej izbe. 

3. Kružidlo a uhlomer

Nie, medzi blogerkami, nie je momentálne rozšírená geometria, ale rysovanie áno. To je opäť téma, pri ktorej šediviem, padajú mi zuby a otvára sa mi nožík. Ja rysujem tiež, ale rozdiel medzi mnou a vami, dievčatá, je ten, že ja som 5 mesiacov ťahala objemovku ako delo! Pribrala som 8 kg! Jedla som ako drevorubač a na bicykel som vysadla len na 5 min. ako rozohriatie. Žiadne super série, kruhový tréning alebo neviem čo. Drepy, mŕtve ťahy, bench press... stále dookola, 8 sérii po 4-6 opakovaní s maximálnymi váhami, 1 až 2 min. prestávka. A každý týždeň navýšenie váhy na všetkých cvikoch o 2,5 kg! To je objemovka, po ktorej má nasledovať rysovačka! Nie to, že vy si teraz zmyslíte, že idete vysekať.  Je  vôbec čo sekať? Radšej to nazvyte, keď už tak, chudnutím a nie rysovačkou. 

Rysovať som chcela aj ja. Minulý rok. Myslela som si, že keď chodím už vyše roka do fitka, že som už riadna fitneska, ktorá je hodná ísť do rysu. A ako som dopadla? Vysekala som asi aj vnútorné orgány. Lebo pod tým tukom, síce svaly boli, ale ... však viď moja fotka nižšie.

4. Falošný záujem

Asi čo ma najviac vie v poslednej dobe nasrať  nahnevať sú komentáre od niektorých blogeriek, ktoré sa tvária, že ich zaujal váš článok, napíšu jednu vetu a pod ňu odkaz ich blogu. Asi najväčšia drzosť je tá, keď sú natoľko lenivé, aby uhrali aspoň tú zaujatosť a rovno napíšu " navštív môj super blog!" V takýchto prípadoch síce na blog kliknem ale viac ho nenavštívim, lebo jeho kvalita nesiaha ani na facebookový profil mojej mamy. Vždy ma napadne myšlienka, že ako zúfalá musí byť tá chudina dievčina, keď už takto spamuje blogy iných. 

Prosím všetky blogerky a blogerov nerobte to! Snažte si získať svojich pravidelných čitateľov skvelými článkami, radami, fotkami, poéziou, proste čímkoľvek, len nie tým, že blogy ostatných užívateľov použijete ako bilboardy na reklamy!

P.S.: Ak som niekoho urazila, alebo so mnou s niečím nesúhlasite dajte to do komentu. Chcem ešte povedať, že na sacharidové vlny sa chystám aj ja. Ale využijem ich až v apríli, keďže v máji som si zariadila fotenie, ako motiváciu. Zároveň sa budú konať súťaže,ak Pán Boh dá, skúsim šťastie. Ale ak to pôjde pekne dolu aj bez vĺn, určite to riskovať nebudem. No už teraz cítim, že chudnutie sa spomaľuje, takže pravdepodobnosť ich nasadenia je vysoká. 

8 komentárov:

  1. Ahoj, četla jsem tvůj komentář a chápu jak to myslíš..sacharidové vlny nejsou nic jednoduchého pro tělo ani pro mysl...sama nevím jestli zvládnu vůbec týden..ale zdravou stravu držím i dlouho a příjde mi, že všechna ta dřina je zbytečná...potřebuju vidět výsledky a proto chci zkusit něco co mě může posunout dál...
    Ohledně tvého rýsování, až mi z něj naskočila husí kůže..jak se ti to proboha povedlo?:( aspoň sis uvědomila, že to nebyla ta správná cesta, držím palce :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď to som chcela aj ja :) ta fotka bola robená minulý rok v apríli a ver mi nebolo jednoduché ju sem dať, ale dúfam, že je to dosť veľký výstražný palec, aby si si dala na seba pozor :).... však preto som aj napísala. že ja by som to robila tiež, proste experimentovať, dávať si výzvy, ale popálila som sa a teraz túto moju vlastnosť Hŕŕ Bŕŕ krotím ako sa len dá, ale teraz viem, keď si pozeram aj iné fotky staré len pár mesiacov, že tá drina sa ukáže... teším sa s každého svalu (ktorý vidím len ja :D ) čo sa mi odokryje, a tak to sa aj učím veľkej trpezlivosti, ver mi nikdy ta drina nie je zbytocna a treba hľadieť dopredu... mať v tom systém a plán, ktorého sa človek musí držať ... a ako sa mi to podarilo minulý rok sa tak vysekat? jednoducho vdaka tak ospevovanym supsersériam, HIITu, Zuzke light každé rano, sprinty po schodoch s jednoruckami atd a samozrejme som dokopy jedla len maso, protak a zeleninu....

      Odstrániť
  2. jojo ty věčné cheat days, já osobně je moc nemusím, jelikož si každý den dopřávám co mám ráda, a když si chci dopřát, tak si toho dám ještě víc :D myslím si, že to je určitý způsob socializace, kdy ty lidi (na rýsovačce, vlnách atd.) potřebují patřit do nějaké skupiny lidí nebo svůj život chtějí připodobnit životu profesionálů. a tím se jakoby zařadí do určité skupiny, holt člověk je tvor společenský :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. suhlasim s tebou vo všetkom :) len ma mrzí to, že keď už tak všetci chceme byť ako tí "hore" mali by sme sa riadiť ich celou prípravou a nie niečo vytrhnúť z kontextu, ako príklad opäť spomínané rysovanie: fitnes fanúšičky rysujú bez objemovky na rozdiel od profesionálov, ktorý tú objemovku mali, fitnes fanúšičky idú na vlny ako prvú voľbu diéty 3 mesiace pred letom, fitnes profesionáli si ju nechávajú ako poslednú možnosť.... vidíš ten rozdiel? u profesionálov je ich rok poskladaný s takým kociek, ktoré do seba pasujú ako riť na šremblík :D ale u bežných dievčat je to ako japonské pobreženie po tsunami... :)

      Odstrániť
  3. S článkem nelze nesouhlasit a dokonale vystihl vše, co se mi honilo poslední dobu hlavou, když jsem si pročítala některé blogové články. Čím dál tím víc vnímám,že se svět trochu"pootočil", je pěkné, že už nejsou modly dokonalé postavy vychrtliny s thigh gap, ale na druhou stranu teď na nás všude vyskakují fitnessáci a fitnessačky. Kolem sebe znám mnoho lidí, kteří aniž by COKOLIV věděli nejen o zdravém stravování, ale i cvičení, svalech atp., se pouští do právě zmíněných sacharidových vln (a přitom vlní s bílkovinami, protože neví pomalu ani co jsou sachry), chtějí vypadat jako ti lidé na fitness motivačních obrázcích a pak se rozčilují, jakto, že toho nedosáhli. Jenže vůbec si neuvědomují, že fitness je životní styl-něco, čemu obětuješ všechno ostatní. Není to tak, že se ve čtvrtek rozhodneš a v úterý stojíš na pódiu se zlatou medailí a jsi samý sval.
    Lidí by měli přestat lítat z extrému do extrému, uklidnit se, nadechnout se a vydat se cestou, ve které budou respektovat svoje možnosti a tělo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za komentár :) som rada, že sa našiel niekto, kto presne vystihol podstatu toho článku. Ja som rada, že sa ľudia snažia byť zdraví, ale nemôžu sa do všetkého, čo je práve v trende strmhlav púšťať. Niekedy tu bola éra vegatariánstva, vegánstva či makrobiotiky, len menšine z veľkých nadšencov vyhovovala nová strava, myslím si, že teraz to je niečo podobné ... ľudia nechcú primeranú a bezpečnú cestu chudnutia či cestu ku zdraviu... chcú byť bez tuku v priebehu 4 ketogénnych či sacharidových cyklov (teda týždňov) a nerozmýšľajú pritom nad budúcnosťou, že čo potom ? a ďalším faktom, ktorý ignorujú je, že ten tuk sa im tam kopil viac než len 1 mesiac... aj slečne čo komentovala pred tebou som to napísala... nie je dobré ked si ľudia zoberú len niečo, vytrhnu to z kontextu a aplikuju to do svojho života, ako napr. cheat day bez niekoľko dňového low carb and low calorie diéte nemá význam

      Odstrániť
  4. suhlasim!!!! konecne niekto, co si mysli to co ja:-) inak s tou tvojou rysovackou. aj ja som sa raz tak "vyrysovala":D neviem, co som si myslela, ze pod tym bude, ked som tiez cvicila asi rok :D aa konecne normalna bloggerka okrem beautygloss, co sa na fitness nehraje, ale zjavne tomu fakt rozumie..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. mno presne :D myslela som si aj ja, že mám kopec svalov a vyzerám ako andrea brazier :D mno skutočnosti som bola len hrudka kostí s tukom :D ... heh ale ďakujem, ale vôbec sa necítim ako skutočná fitnesska, som ešte len "v plienkach", len robím čo ma baví a robí šťastnou :) fitneskou sa nazvem asi až keď sa na tom zhodnú rozhodcovia :D

      Odstrániť

Motív Úžas, a. s.. Autor obrázkov motívu: lobaaaato. Používa službu Blogger.