streda 28. mája 2014

Špenátovo-maková lapačinka s tvarohom bez tvarohu

Ahojte!
Tak po dlhšej dobe tu opäť máme niečo dobré očkám pod zub :) Hovorí sa, že najlepší kuchár je hladný kuchár. Odskúšané a podčiarknuté-  je to pravda!   Uvažujem nad vytvorením albumu, kde by som pridávala samé low carb, high protein recepty, ktoré som povymýšľala v stave zúfalej túžby po niečom sladkom. Vymyslieť jedlo, ktoré by bolo sladké, bez cukrov a popri tom aj zasýtilo, to je pre hladného človeka s obmedzeným rozpočtom neľahká úloha. Avšak, z kombinácie vlákniny (zeleniny) a bielkovín (bielka,tofu) sa príjemne nasýtite, ak k tomu pridáte aj výrobok od Walden Farms, nakŕmite aj vaše chuťové poháriky. BTW, prišla mi objednávaka od Walden Farms, tak sa môžete tešiť aj na recenzie a receptíky s ich výrobkami. Podľahla som sladkostiam bez kalórií. Aspoň, že okrem peňaženky mi tie výrobky odľahčia aj môj jedálníček :D

Dávam ešte do pozornosti facebook verziu môjho blogu klik tu. Poteším sa každému like-u, pridaniu, zdieľaniu, komentáru, správe :) Nájdete tam hotnews-ky z môžho života, all-inclusive informácie a fotky :D, ktoré zverejním len tam.




Na špenátovo- makovú lapačinku som použila tieto suroviny:

1 balíček špenátového pretlaku
3 bielka + 1 celé vajce
3 lyžice maku
kokosový olej
príchuť od Natural Nutrition

Na tofu alá tvaroh budeme potrebovať:

1/2 balíček bieleho tofu
1/2 odmerky proteínu
1 čajová lyžička škrobu
voda (podľa potreby, cca 1 dcl)
Príprava:  Všetko spolu rozmixujeme a vložíme do mikrovlnky, na tak dlho, kým škrob neurobí svoju prác- teda nenapučí a nezahustí "tvaroh"

Na záver:

1/2 tofu
Caramel dip od Walden Farm

Pripravíme si suroviny :)

Špenát ochutíme príchuťou (alebo sladidlo) a dusíme, kým sa nevyparí prebytočná voda, potom vsypeme mak. Ja som použila nemletý. Pridáme kokosový olej. Množstvo také, aby sa nám nepripálila lapačinka.

Vajíčka si vyšľaháme a opatrne zmiešame so špenátom. Na panvici si vytvoríme placku, ktorú opekáme niekoľko minút. Keď sa už bude dať obrátiť, tak ju opatrne prevrátime a dopekáme z druhej strany. 


A takto vyzeralo moje umelecké dielo. V prísnej LowCarb diéte ho skutočne oceníte. Caramel-ové dipu stačí len troška, keďže má výraznú karamelovú chuť. Zvyšné tofu len nakrájala na kocky a opiekla na kokosovom oleji. Môžete pridať ešte oriešky alebo arašidové maslo. 

DOBRÚ CHUŤ ! 






6 komentárov:

  1. Mák a špenát, dobrá kombinace. Bohužel asi nic pro mě, já mák nesnesu v jakékoliv podobě. na recenzi jsem zvědavá :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak určite ti môžem už teraz odporučiť Caramel dip :) a namiesto maku skús dať mletý kokos :)

      Odstrániť
  2. lapačinka?:D hustý, špenát mám moc ráda :) ale s mákem by mě nenapadlo ho smíchat :D
    album přivítám! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. špenát aj mne chutí a skutočne sa dá použiť všade :) ... tak to napadne človeka len v zúfalej situácii :D ... do albumu už zbieram fotečky, robí sa na tom :)

      Odstrániť
  3. Tak to je bezvadný recept, respektive kombinace, mák miluju úplně nejvíííííííc, takže zkusím! a Jinak skvělý blog, moc se mi líbí, ráda sem znovu budu nakukovat =)
    Lucka
    changelucylife.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aoj :) Mak je super :D chrumkám ho aj samotný :D :D ďakujem za pochvalu, klikla som aj ja ten tvoj :) tiež sa skláňam nad kreativitou, ktorú do neho vkladáš :)

      Odstrániť

Motív Úžas, a. s.. Autor obrázkov motívu: lobaaaato. Používa službu Blogger.