sobota 26. septembra 2015

O tom, čo mám nové :) a fitness recepty

Ahojte!

Dlho tu nebol článok, ktorý vám síce nedá žiadne zaujímavé infošky o fitness, no ukáže vám kúsok z môjho života. Namiesto teórie sa dočítate viac o praktickej aplikácii mojich rád- teda o fitness živote v praxi :) A všetci predsa vieme, že teória sa vždy zdá byť tak komplikovaná, no v skutočnosti si každý fitness nadšenec žije svoj život a ani si neuvedomuje, že dodržuje "N" pravidiel fitness lifestylu.



Tak prvý týždeň v škole mám úspešne za sebou. Konečne sa môj denný režim ustálil. Leto  bolo totiž dosť bláznivé. Žúrky, dvojtýždňová dovolenka pri mori, nečakané výstupy do Tatier, niekoľko hudobných festivalov a zopár tých "chatovačiek" = sa tento rok opäť nekonalo :D. Zacvakala som si ubytovanie v Bratislave a ostala som tu makať. Moc oddychu nebolo. Popri robotách som ťahala tréningy, no strava bola dosť nepravidelná. Keď som sa ako hosteska ocitla na niekoľko dňových festivaloch, nemala som na výber ako sa len prispôsobiť ponuke "jedla" v bufetoch. Zas také utrpenie  a sebazaprenie to nebolo :D . Samozrejme nebola by som to predsa ja, hlava vygumovaná, aby som posúťažné obdobie, kedy je telo najviac sensibilné na inzulín a svaly sa budujú najlepšie, nepremrhala na skúšanie "efektívnych a inovatívnych" metódach stravovania. Nepoučím sa, no môžem si spraviť fajočku, že warrior diet nie je nič pre mňa. Hold, potvrdila som si-  stará dobrá pravidelná strava. Makroživiny som cez leto nerátala, svoju potrebu jednotlivých nutrientov, mám tak povediac "v oku". A zas- som len človek- verím, že budete so mnou súhlasiť, že život má svoj vlastný rebríček hodnôt a dokonalé číselné hodnoty prijatých tukov, bielkovín a sacharidov sú na tom rebríčku na posledných priečkach. :) Pokiaľ ste niekoľko mesiacov mali tento cieľ na prvých miestach a museli ste tomu venovať pozornosť, tak vám unikalo potešenie z prirodzených radostí života.



Sobotné raňajky- fitness hemendex :) Víkend bez vajíčkových raňajok sa neráta :). Spomínam na časy, keď som to isté hovorila o špiských párkach :D 


Od augusta som už začala pracovať na opätovnom získaní sily, aby som na jeseň mohla odštartovať ťažký silovo-objemový tréning. Ak ma sledujete na internetovom e-shope original Biotech výrobkov, mohli ste si všimnúť, že som uverejnila článok o tréningovom pláne BULDOZÉR. Program ma zaujal natoľko, že sama som ho zaradila do môjho tréningu. Môj trénigový plán počas augusta a septembra bol kombináciou niekoľkých intenzifikačných techník, vysokého objemu práce a kardio/HIIT tréningov.  Takto vyzeral môj tréning:


Pondelok série* opakovania pauza

Drepy 
7*10  1 min.
Leg press 5*10 (buldozer) 30s
Dvíhanie panvy na jednej nohe medzi lavičkami 3*12 45s
Príťahy lopty v ľahu (hamstringy) 3*15 45s
Kardio 30 min.

Utorok 
Zhyby (trhačky+ lavička) 4*max 1 min.
Príťahy VČ v predklone 5*12 (buldozer) 30-45s
Superséria cvik 1- príťahy kladky s lanom(chrbát) 4*20
SUperséria cvik 2-švihadlo  90s
Sťahovanie kladky s obráteným úchopom k hrudníku 3*15 1 min.
Bicepsový zdvih s VČ 5*5 buldozer 30-45s
Bicepsový zdvih na kladke  3* drop séria  1 min.
HIIT 13 min. 

Streda
Kardio 30 min. + brucho

Štvrtok
Superséria kliky  4*20
Superséria s klikami- skoky na krabicu 4*20
Bench na naklonenej lavičke 5*5 buldozer 30 s- 45s 
Trhy  3*drop séria
Kliky triceps na bradlách (nohy o lavičku) 4*max ( 10 op)
Bench na úzko  5*6 buldozer 30s
Triceps sťahovanie lana pred seba 3 dropp série 1 min.

Piatok
Tlaky na ramená v sede v činkou 7*10 1 min.
Príťahy Vč k brade 5*5 buldozer 30-45s
Superset cvik 1 rozpažovanie 4*15
Superser cvik 2 švihadlo 90s
Rozpažovanie na kladke v predklone (zadné delty) 4*15 30s 
Predlaktie cvik- nadhmat 3*12
Lýtka výpony na leg presse 4* 15-20 30s
Lýtka výpony na hacken stroji  3*15
HIIT 13 min.

Sobota
HIIT - šprinty 20 min.

Nedeľa
kardio 30 min.





                                                                                            

Fitness segedííín :) 
                                                                                                                            

 Pre vysvetlenie techniky Buldozér- ide o to,že máte stanovený "total rep", tzn. nejaký stanovený počet opakovaní na daný cvik a počet sérií v ňom, zadaná je aj dĺžka odpočinkovej pauzy. Najlepšie sa to vysvetľuje na príklade (vidíte, prax je vždy jednoduchšia ako teória :) )- mám cvik príťahy VČ k brade, keď idem podľa buldozéru, tak mám vykonať 25 opakovaní v 5 sériách s 30s pauzou. Naložím sa teda toľko, koľko by som mala cca pri 10 opakovaniach s normálnou 1 min. pauzou. V ideálnom pomere by som vykonala 5*5 sérií s 30 s prestávkou. No nie je to pravidlo. Keď som schopná spraviť 25 opakovaní v 5 sériách s tak krátkou pauzou, na ďalší tréning navýšim váhu a opäť sa snažím docieliť 25 opakovaní. Zdôrazňujem len pravidlo, že nikdy by ste nemali ísť do zlyhania, proste ak máte pocit, že zvládnete viac opakovaní, neurobte ich, a radšej si naložte pri ďalšom tréningu viac. Tu ešte upozorním, že v tomto programe cvičíte s rovnakou váhou pri každej sérii.
Ja som buldozér sériami len obohatila svoj tréning a môžem povedať, že výsledky už cítim teraz, keď som prešla späť k štandardným dĺžkam prestávok. Svaly vládzu vykonať viac opakovaní aj s ťažšou váhou. 
Milujem údenú šunku :3 a kto by ju nemal rád, pravé údené mäsko. Zabaľte do nej biele tofu a dostanete z "nudného, nechutného, nezaujímavého" tofu labužnícky skvost :) 

V súčasnosti sa teda púšťam do objemovo-silového tréningu. Snažím sa nájsť si trénera, ktorý by ma viedol, vyžmýkal ma ako ponožku pri každom tréningu a pomohol mi nabrať svalovú hmotu a silu. Na súťaž plánujem ísť o rok na jeseň. Do vtedy času dosť. Môžem veľa toho pokaziť, no aj vylepšiť. Mám však aj iné ciele, než tie fitness. Tento rok ma čakajú štatnice a písanie bakalárskej práce. Téma bakalárky- Programová súťaž politických strán vo voľbách 2016 :). 
Z letných brigád som si korunky odkladala na vodičšký preukaz. Teraz už môžem povedať, že idem s istotou na kurz - včera mi prišla výplata za august :D zaplatila som intrák, kúpila si cecky- tie kuracie :D  do mraziaku  ( mám kde žiť a nebudem ani hladná :D )

Fitness desiata- kurací koláč :) Potešíte aj svojich spolužiakov - namiesto takého tuniaka v konzerve, či vašich výfukov po tvarohu, im toto bude voňať viac :D Len pozor, aby vám túto mňamku nezjedli -hehe 

Okrem toho mám novú prácu, ktorá ma baví a napĺňa. Pracujem v "šalátovni" Will Salas v Bratislave, mnoho receptov, ktoré pripravujeme sú z mojej hlavy.  Baví ma vytvárať pre zákazníkov stále nové kombinácie surovín. Šéfko je veľký dobráčisko ( niekedy až moc :D ) a kolektív je super. Všetkým hladným krkom u nás do teraz chutilo a radi sa k nám vracajú. Pochvala skutočne dokáže motivovať viac ako kritika :). Keby niečo. nájdete nás na Seberiniho 1. Má tam sídlo Európa 2, Vlna, Jemné Melódie, Anténa a ešte niekoľko rádií (zabudla som :( )  a už som kecala s Juraškom a Barborou Rakovskou :D :D :D.
To najlepšie na koniec- BATATY! Aj obyčajné kuracie prsia a zelenina zrazu chutia s nimi lepšie. I keď veľmi si pochutím aj na obyčajných zemiakov. :) 

Kvôli práci vstávam pondelky, stredy a piatky o 5 ráno do práce, Na nohách som tam cca do 17:00. No čo dodať... málo spánku, celý deň v kuchyni pripravovať jedlá, potom zas škola a samozrejme- navarenie pre seba, poupratovanie a hygiena :D  viete aké je to niekedy umenie sa po celom dni ešte vládať vyzliecť a ísť do sprchy? :D za to si mnohí z nás zaslúžia  bobríka odvahy :D ... v skratke, nie je čas regenerovať po náročných tréningoch zatiaľ cvičím utorky, štvrtky, soboty, nedele, Utorok rozprášim nohy a v stredu, keď vstávam do práce= auč :D svalovka. :D Kardio som prestala cvičiť, dosť sa nachodím a nabehám aj cez všedný deň.

Tohtoročná Olympia priniesla veľa prekvapení, čo? No neviem, či viete, ale ako jediná súťažiaca z Európy- naša Adelka Ondrejovičová skončila 14. vo figure!!! Patrí teda do svetovej 15-tky :) GRATULUJEM! (a závidím :P) 

"Troška" to ide proti mojej snahe nabrať svalovú hmotu. No som normálny, zárobkovo činný človek, ktorému pečené holuby z neba nepadajú.Treba mať stále na pamäti, že nie sme profesionáli, neužívame steroidové prípravy. Preto ani naše tréningy nie sú také náročné a výsledky tak dokonalé, ako vidíme v časopisoch.Sme obyčajní ľudia, ktorí ale od života chcú viac. Ľudské telo je to najdokonalejšie stvorenie na svete, prečo mu lenivosťou brániť predviesť vlastnú silu? Ono sa nám za to odmení :)


Ľudkovia, makajte s úsmevom.
Vaša Katka. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Motív Úžas, a. s.. Autor obrázkov motívu: lobaaaato. Používa službu Blogger.