nedeľa 8. októbra 2017

Návrat

Milá moja blogrodinka :)

Po Amerike som sa doma dlho neohriala, na Slovensku som pobudla rovných 7 dní a teraz sa vám už hlásim z Poľského mesta Wroclaw, kde som na Erazme. Či sa mi tu páči? Som nadšená! Európska kuktúra mi v US veľmi chýbala, a tu ju môžem cítiť a vnímať za každým rohom.




V poslednom článku som sa vás pýtala, čo by ste sa chceli dozviedieť o Štátoch. Vykukala som, že asi najviac vás zaujímajú také tie formality spojené s vycestovaním a ubytovaním. Nemá cenu tu ťahať medové motúzy po pod nos. Takže na rovinu- náklady na cestu ani život v USA nie sú lacné a ani jednoduché. 

Pokiaľ ste študenti máte situáciu jednoduchšiu. Myslím si, že aj pri vybavovaní víz je to poľahčujúca okolnosť. študenti sú zväčša atraktívnymi žiadateľmi o víza. Navyše väčšina firiem sa zaujíma práve o túto skupinu. Stačí ak kontaktuje jednu zo sprostredkujúcich spoločností, poplatíte čo chcú, oni za vás vybavia všetko (podľa toho či si vyberiete možnosť, aby vám našli prácu oni, v opačnom prípade si môžete nájsť prácu aj vy) Na Slovensku sú najlepšie CKM a STUDENT AGENCY. Ja som šla cez Student Agency a nemôžem si sťažovať- komunikácia aj servis bol na vysokej úrovni. Najlepší čas na podávanie prihlášok a platieb je do decembra, určite ušetríte, firmy v tomto období lákajú študentov rôznymi akciami a výhodami ;) 

Po skúsenosti s prácou plavčíka už viem, že túto prácu by som viac robiť nešla (ale zas nikdy nehovor nikdy :D). Na náplň práce nemám ani krivé slovo, rovnako ako na pracovné podmienky a pod. Plavčíkovanie aj učenie detí plávať ma bavilo, ale za tie peniaze sa to robiť neoplatí. Plat plavčíka je jedným z najnižších a väčšine plávčikov to nepokryje ani náklady (samozrejme pokiaľ si program Work and Travel nezmeníte len na Work) Ubytovanie poskytované plavčíkom je drahé a navyše si musíte zaobstarať bicykel, lebo bez neho to tam je často veľmi ťažké, a to nehovorím o prípade, keď dostanete bazén ďaleko od vášho apartmánu. A áno za všetko plátite- pracovnú uniformu, bicykel, ak chcete internet tak aj zaň a samozrejme za apartmán. Verte mi, nie sú to malé náklady (o strave ani nehovorím). Čo by ale nebol problém, kebyže vám namiesto priemerného 500 usd paychecku príde taký 800-900 dolárový. 


Na druhej strane job lifeguarda ponúka skvelú príležitosť ako stráviť leto, spoznať kultúry z celého sveta a naučiť sa zodpovednosti. Fyzicky je to relatívne nenáročná robota, skôr budete musieť bojovať s únavou z nudy, než z prepracovania. Ja som mala šťastie,moji nadriadení boli super, pomohli mi, keď bolo treba, a chválabohu, okrem pár menších úrazov som nemusela nikoho oživovať. Takže pekné pohodové leto, po ktorom som sa na Slovensko vracala s peknou bronzovou pokožkou a so skvelými spomienkami. 

Musím ešte poznamenať, že zodpovednosť a bezpečnosť je tu braná naozaj vážne. Kontroly od zamestnávateľa, či vieš všetko o podávaní prvej pomoci, či námatkové kontroly supervízora, či náhodou nesedíš na plavčíckej stoličke spolu s mobilom v ruke, nebodaj kontrola z hygieny, sú tu bežné a tak nejak musíš byť stále v strehu a nikdy nič nepodceniť! S ubytovaním som bola spokojná. Mali sme tam plne vybavenú kuchyňu, veľkú kúpeľňu, práčku aj sušičku. Navyše k apartmánu dostanete aj posilku ;) 

Ak si teda ten typ, že ti ani tak nejde o peniaze, ale skôr o spoznávanie kultúr, nechceš tráviť celé leto za pokladňou, a si človek, ktorý má rad pohodu, tak si myslím, že práca plavčíka sa ti bude páčiť. Pokeciaš s amíkmi, poskáčeš si do bazéna, sem-tam naleješ do neho nejaký chlór a po zvyšok času sa opaluješ pri bazéne.



  FACEBOOK: Katka Jurčiakova INBA
  INSTAGRAM: Katka_inba


6 komentárov:

  1. Ráda vidím nový článek od tebe! Jsem ráda, že ses z Ameriky vrátila živá a zdravá :)

    https://wantbefitm.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Miška :) teším ma, že si si ma opäť našla :)

      Odstrániť
  2. Tak ešte raz, vitaj späť! Som rada, že pobyt dopadol koniec koncov dobre, hlavne niet nad skúsenosti, zážitky a spomienky!
    Prajem ti príjemné strávené chvíle aj vo Wroclawi.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hoj Jar :) presne, keď sa aj mnohé zlé veci udelia aj tak človek spomína len na tie úžasné chvíle... predsa len nech si kdekoľvek, nič nie je dokonalé ;)

      Odstrániť
  3. Obdivujem takých ľudí ako ty si naozaj šikovná a ničoho sa nebojíš máš rada nové veci, ja by som sa neodvážila na taku cestu a ešte k tomu keď neviem ani zaťať po anglicky aj keby som rada vedela komunikovať angličtinou. Hlavne že si sa teda vratíla v zdraví domov a v poľsku budeš ako dlho?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Cawko, Romča :) Ver mi, ani ja neviem, kde sa to vo mne vzalo :D Ale chcela som zmenu, môj svet bol už príliš malý pre mňa. A anglina? Nikdy som nebola talent na jazyky. Odmaturovala som z Angliny na C (LTT) :D A v živote by som nepovedala ze budem 4 mesiace fungovat bez slovenčiny :D

      Odstrániť

Motív Úžas, a. s.. Autor obrázkov motívu: lobaaaato. Používa službu Blogger.